Senior træning

På seniorholdene er der plads til alle, der ønsker at styrke kroppen, øve balance og være med på et rummeligt og hyggeligt hold, hvor der er tid til at lytte til den enkelte deltager.
Holdtimerne er opbygget med hensyn til deltagerne, hvor musikken er af ældre dato som de fleste husker.

Hvis der er specielle behov, bliver øvelserne tilpasset, så alle kan være mest muligt med på eget niveau. Der er også tid til at runde det sidste nye fra børnebørns-fronten og lignende mellem øvelserne, vi griner meget med hinanden men ALDRIG af hinanden. Seniorer der træner regelmæssigt har større chance for at bibeholde den muskelmasse, de har, styrke knogler og led og derved undgå/nedsætte risikoen for faldulykker.

Vi træner med håndvægte, vægtstænger, xertubes, theraband, bolde og stepbænke (vi stepper ikke). Vi træner for at styrke kroppen, ikke for at blive "store og stærke". Balancen øves på måtte, gulv eller siddende på bolden. Der trænes ud fra devisen, det skal være sjovt at deltage, og vi skal kunne mærke det på den "gode måde", når vi lidt svedige strækker ud til sidst.

Når vi spørger deltagerne hvilke ord, de vil bruge til at beskrive holdet - svarer de :

  • Glæde
  • Jeg bliver presset til lidt mere, end jeg troede, jeg kunne.
  • Jeg får ikke taget mig sammen, hvis jeg skulle træne alene.
  • Inspirerende træner, afvekslende øvelser fra gang til gang.
  • Der bliver taget hensyn til den enkelte.
  • Sammenholdet er fantastisk.
  • Hygge og venskaber både før, under og efter holdet.

  • Køb medlemsskab